SCOREN MET EEN VOLLE ONDERWERPREGEL *****

Voeg uw eigen tip toe »


De onderwerpregel is het eerste wat de ontvanger van uw e-mail te zien krijgt. Wanneer er verschillende e-mails in onze inbox zitten, dan scannen we eerst de onderwerpregels om zo de belangrijke berichten van de minder belangrijke te onderscheiden. Onderschat daarom nooit het belang van deze subject line.

Een goede onderwerpregel lijkt op een krantenkop. In enkele woorden (minimum drie, maximum zeven) vat uw onderwerpregel uw e-mail samen. Wie enkel de onderwerpregel leest, doorgrondt al meteen de essentie van uw bericht.

In vergelijking met lege of holle onderwerpregels, vergroten volle onderwerpregels de kans dat uw lezer de mail opent. Bovendien zal zijn concentratie bij het lezen van uw bericht groter zijn.

Vergelijk maar even onderstaande voorbeelden:

Lege titels zeggen niets over de inhoud van het bericht. Gebruik ze daarom nooit. Voorbeelden van lege titels:

1. Belangrijk!!!!
2. Zeker lezen
3. Hoi
4. FYI

Holle titels vertellen de ontvanger wel waarover uw bericht gaat, maar zeggen niets over de concrete inhoud. Vermijd holle titels zoveel mogelijk, en vul ze aan met extra informatie. Voorbeelden van holle titels:

1. Teammeeting
2. Voorstel slogan
3. Lunch
4. Mededeling van de directie

Volle titels geven de kern van het bericht prijs. Omdat ze zo duidelijk zijn, zal de lezer ze altijd openen. Kies zoveel mogelijk voor deze krachtige onderwerpregels. De impact van uw elektronische boodschap vaart er wel bij.

1. Teammeeting 15/05 afgelast
2. La Vache Qui Rit: voorstel slogan
3. Lunchen morgen 16/07?
4. Eindejaarsbonus van € 500 dankzij sterke resultaten!

 


Beoordeel deze tip: